28 Ekim 2016 Cuma

Evde Lor Peyniri Yapımı

Lor Yapımı
Oğlumun ek gıdaya geçişi ile beraber onun sağlıklı beslenmesi adına evde yoğurt, bebe bisküvisi, lor peyniri vs. yapımını öğrenmeye başladım. Lor peyniri ise yapımı en kolay olanı sanırım. Nasıl yaptığıma gelirsek;


Malzemeler
Süt(500ml)
Sütü kesmek için;
Yoğurt(Yaklaşık 3-4 yemek kaşığı kadar)
Yada sirke (denemedim ama 7 yemek kaşığı deniliyor)
Ya da limon suyu ( yaklaşık 1 limonun suyu)

  • Sütü kesmek için sirke, limon ya da yoğurttan birini kullanabiliriz. Ben oğlum için lor yaptığımdan ev yapımı yoğurt ile sütü kesiyorum.
  • Ölçüler kesin ölçüler değil, sütün kesilmeye başladığını anlayıp, eklediğim yoğurdu,(sirkeyi yada limonu) buna göre ayarlıyorum.
  • İlk olarak sütü kaynatıp, ocağın altını kapatıyorum. Ev yapımı yoğurdumu ekliyorum.


Lor Yaparken sütün kesilmesi
  • Süt kesilmeye başlayınca biraz karıştırıp, kenarda yaklaşık 1 saat kadar bekletiyorum.
  • Ardından derin bir tencerenin üzerine süzgeci koyup, bir süre de burada süzülmesini bekliyorum. (Süzgecin üzerinde bir de tülbent olursa daha iyi süzülüyor.)
Lor yaparken peynirin süzülmesi

  • Sonra peynir altı suyunu kavanoza, lor peynirini ayrı bir kaba koyup dolaba koyuyorum.
  • Peynir altı suyu protein deposu olduğundan, onu da oğlumun sebze çorbasında kullanıyorum. Ya da tekrardan lor peyniri yapıyorum bu suyla. 


Peynir Altı Suyu
Bu arada peynirimizi 3-4 günü geçmeden de tüketiyoruz.

Bebişlerimize afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder