19 Ocak 2017 Perşembe

Bebeklere Yoğurt Yedirme Yöntemleri

Bebeklere yoğurt nasıl sevdirilir? Bebeklere yoğurt yedirmenin yolları nelerdir? Sanıyorum ki her annenin bir süre üzerinde düşündüğü konulardandır. İşte bu yazımda benim denediğim bazı yoğurt yedirme yöntemlerinden bahsedeceğim.

Katı gıdaya geçişle beraber bebeklere yoğurt yedirme telaşı sarar biz anneleri de. Öncelikle evde nasıl yoğurt mayalanır (bakınız) araştırılıp durulup, sonra başlar evde denemeler... Derken büyük gün gelir miniklere yoğurt tattırılır. Bizim o kadar uğraşıp da evde mayaladığımız yoğurtları bir de bebeklerimiz sevmeyince gel de sinir olma. Hem kalsiyum deposu, hem bağışıklık sistemleri için çok faydalı olan yoğurdu bir formül bulup yedirmeliyiz miniklerimize diye kendimizi yer bitiririz.

Bizim minik gurme yoğurdu ilk tattığı zaman bir süre yemişti, ancak daha sonra kaçınılmaz son, kafasını çevirip yememeye başladı. Bir süre ara verdim, unuttu, tekrar yer gibi oldu, yine istemedi. İşte artık başardım, bundan sonra yiyecek dedikçe bir süre sonra yine bıktı, her seferinde yeni denemeler gerekti.

Neler mi denedim?

  • Her türlü meyve püresiyle (favorileri şeftali,muz iken armut, elma, üzüm ile de denedim.)
  • Bir süre kavanoz meyve püreleriyle
  • Bir ara birer kaşık pekmez ile
  • Yaptığım makarnanın yanında (bir miktar da sarımsak ile) 
  • Yoğurt çorbası (Her daim sevdi, hala da seviyor.)
  • Havuç tarator olarak (sarımsaklı)
  • Kabaklı, havuçlu salata olarak (Tarifi paylaşacağım)
  • Ayran olarak
  • Yeni favorimiz cacık (ev yapımı yoğurt bir miktar sulu olduğundan hiç sulandırmadan, üzerine de nane ile bayılıyor.)

Bu aralar bir salatalık hastalığı başladı bizimkinde ki hiç geri çevirmiyor. Bu nedenle cacık olarak da yoğurt yemeye bayılır oldu. Ne kadar süre böyle gider şimdilik bilmiyorum ama yine yeni taktikler bulmak gerekir. Sizler bebeklerinize nasıl yoğurt yediriyorsunuz, farklı yoğurt yedirme tekniklerinizi paylaşırsanız, başka anneler de yararlanabilir. Konu bebeklerimizse  her zaman her türlü fikre açığızdır sanırım, tabi ki onları hiç zorlamadan ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder