13 Mart 2017 Pazartesi

Anne - Bebek İhtiyaç Listesi

Bebek sahibi olacağımızı öğrendiğimizde nasıl da heyecan sarar içimizi. Hemen hayallere dalarız, bir anda bebeğimiz doğmuş, büyümüş gibi. Odasını hemen kafamızda tasarlarız, kıyafetleri, ihtiyaçları... Nasıl da güzel bir heyecandır doğacak bebeğimiz için alışveriş yapmak. Ancak bu heyecanla, mutlulukla insan gereksiz bir çok şey alabiliyor. İşte bunun önüne geçebilmek, bunu niye almışım dememek için baştan araştırıp liste yapmakta fayda var. Benim listem burada...

 Anne için
  • Çatlak oluşumunu önleyici krem (Ben düzenli kullandım, hiç çatlağım olmadı, genetik diyenler de var ama şansa bırakmadım)
  • Göğüs pedi
  • Göğüs ucu kremi
  • Emzirme atleti /sütyeni
  • Emzirme minderi (En çok kullandıklarımdan oldu, kesinlikle öneririm. Sırt ağrınız kalmıyor, bebek için de sizin için de rahat.)
  • Göğüs pompası (Ne yalan söyleyeyim, hiç adamakıllı kullanamadım. Manuel olanından aldığım için olabilir, ya da sütümün azlığından. Sütümü artırmada belki faydası olur diye almıştık ama manuel göğüs pompası tam bir eziyetmiş, o kadar yorucu ki insanın süt sağmak için eli gitmiyor bir türlü. Manuel almayı düşünüyorsanız bir kere daha düşünün derim.)
(Not: Emzirme ile ilgili her şeyi, doğumdan sonra temin etmekte fayda var diye düşünüyorum. Kimse emzirmemeyi istemez ama maalesef bazı nedenlerden dolayı emziremeyebiliyoruz, bu durumda hevesle aldığımız her şey elimizde kalabilir.)
Bebek için

Sağlık- Bakım;
  • Alt değiştirme örtüsü (Hem evde, hem dışarıda oldukça pratik)
  • Alt değiştirme minderi (Oğlum 1 yaşında hala aynı minderi kullanıyorum.)
  • Pişik kremi
  • Tırnak makası
  • Ateş ölçer
  • Burun aspiratörü ve yedeği (Bunu mutlaka bebek doğmadan önce edinin, ummadığınız zamanlarda hayat kurtarıcı olabiliyor.)
  • Bebek yağı
  • Bebek deterjanı
  • Bebek bezi
  • Islak mendil
Banyo için;
Anne Bebek İhtiyaç Listesi
  • Bebe şampuanı
  • Havlu
  • Küvet (Gidersiz olandan aldık,  memnun kaldık. Büyük paralar vermeye gerek yok bence zaten bir süre sonra küvette tutmak imkansız hale geliyor. )
  • Maşrapa ( Kenarı yumuşak olanlardan aldım ki yıkarken bebeğin yüzüne gelmeden kafasından aşağı su dökebileyim diye, gereksizmiş, hiç o şekilde kullanamadım.) 
  • Kova
  • File (Küvete takılanlardan. Oldukça kullanışlı, öneririm.)
  • Banyo termometresi (Suyun derecesini ölçmek için. Hiç bir zaman dirseğimle ısıyı anlamadığımdan bizim için çok gerekliydi.)
  • Lif
Bebek Odası;
Anne Bebek İhtiyaç Listesi - Bebek Odası
Biz hala oda yapmadık, aynı odayı paylaşıyoruz. Oda düşünüyorsanız, listeniz farklılaşacaktır.
  • Park Yatak (Aldık ama çok kısıtlı süre yatırabildim.) (Alt değiştirme aparatı, cibinliği, dönencesi mevcut. Dönencesi oldukça ilgisini çekiyordu bizimkinin, gündüzleri çok güzel oyalanıyordu.)
  • Park yatağın içine nevresim takımları, yatak, yatak kenar koruyucu, alez, yorgan, yastık (hepsi alındı ancak dediğim gibi hala benim yanımda yattığı için kullanmadık onları, uyku konusunda ne yapacağınızı netleştirdikten sonra alabilirsiniz bunları. Yanınızda yatırmayacaksanız almak gerekir. Ben Pedagog Adem Güneş'in görüşlerine, araştırmalarına kulak verdim, 2 yaşına kadar oğlumla yatacağım.)
  • Beşik (3-4 aylık olana kadar beşiği kullandık, ancak şimdiki aklım olsa ona da gerek yok bence. Hiç biri anne yanında yatmanın yerini tutamaz.)
  • Oda termometresi
  • Aktivite halısı (Bebek yaklaşık 6-7 aylık olana kadar tepe tepe kullanılıyor.)

Seyahat;
  • Bebek arabası (Ana kucağı da içinde, ayrıca bebek yaklaşık 9 kiloya gelene kadar oto koltuğu olarak
    Anne Bebek İhtiyaç Listesi - Seyahat
    kullanabildik.) Bebek arabası almak için detaylı araştırma yapmak gerek. Bizim aldığımız model hem port bebe, hem ana kucağı olarak kullanılıyordu, ancak ana kucağı sabitti, yatırıp, dikleştiremiyordunuz. Geçenlerde gördüm ki bizim aldığımız modelin ayarlanabilir olanları da çıkmış, eminim çok daha kullanışlıdır.
  • Anne- bebek bakım çantası (Pek pahalı olmayan basit bir çanta tercih etmiştim. Bir süre sonra sırt çantasına transfer ediliyor zaten)
  • Bebek arabası yağmurluğu 
Beslenme;
  • Biberon
  • Emzik / emzik saklama kutusu
  • Biberon fırçası
  • Bol bol önlük ( Ek gıdaya geçildiğinde önlük dayanmıyor.)
Emzirirseniz zaten bunlara ilk aşamada hiç gerek olmuyor ama yine de hamileyken edinmekte fayda var. Sütünüz yetersiz olursa belki mama vermeniz gerekebiliyor.

Benim listem bu şekildeydi, aldıklarım, kullanıp, kullanmadıklarım, memnun kalmadıklarım... Umarım faydası dokunur.

Şimdiden keyifli alışverişler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder