23 Nisan 2017 Pazar

Bebeklere Kahvaltı Önerileri - 3

Kahvaltı bir süredir Yiğit ile en zorlandığımız öğün haline geldi maalesef. Nedense pek bir şey yemek istemiyor. Devamlı farklı şeyler denemeye çalışıyorum, belki bunu sever diyerek. Bir de bir süre sonra o çok sevdiklerini de yememeye başlıyor :(  Bir gün omlet, bir gün pankek, bir gün peynirli kek diyerek tükettim artık her şeyi. Kendi haline bırakıyorum çoğu zaman. Yine de annelik işte, içim pek rahat etmiyor.

Bebeklere kahvaltılık çeşitlerini tüketen, her gün bugün ne yapsam diye düşünmekten harap olmuş, benim gibi anneler vardır mutlaka. İşte bir kahvaltı önerisi daha;

Pankek... Bu aralar en sevdiklerimizden. Daha önceden kendimiz için yaptığımız bu pankeke Yiğit bayılıyor ( Şimdilik!!). Rulo yapıp, içine labne, kaşar peyniri, lor... Yiğit'e hangisini kabul ettirebilirsem artık. Buyurun bakalım, yapımı oldukça kolay olan, bebekler için farklı bir kahvaltılık önerisi;

Malzemeler
1 su bardağı süt
1 su bardağı un (sadece tam buğday da kullanabilirsiniz, ölçüyü daha az tutarak ya da yarı yarıya )
1 yumurta
Bir tutam tuz
Yarım çay kaşığı karbonat


  • Tüm malzemeleri çırpma teli ile karıştırıyoruz, unun topak topak kalmamasına dikkat etmek gerek.
  • Ölçü olarak kepçe kullanıyorum. Karışımdan bir kepçeyi tavanın ortasına döküyoruz. Yaymaya gerek yok, pişince hafif kabarık olacak. 
  • Az sıvıyağ döktüğümüz tavada önlü arkalı pişiriyoruz.

Bu ölçüden 5 adet çıkarıyorum. Yiğit 1-1.5 kadar yiyor, gerisini de ben :)

Yanında peynir, zeytin, domates, salatalık... İşte bebeklere farklı bir kahvaltı tabağı :)

Diğer önerilere göz atmak isterseniz;
Bebeklere kahvaltı önerileri 1
Bebeklere kahvaltı önerileri 2

Umarım beğenirsiniz. Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder