28 Mayıs 2017 Pazar

Günlük 09/04/2017

14 aylık bebek günlük
Evet Yiğit'im artık 14 aylıksın.
İlginçtir, gözümüzde daha da büyük gibisin. Sanki 2-3 yaşında gibi geliyorsun bize. Sanırım her şeyi anlaman, anlatman, hareketlerinden dolayı bize öyle geliyor.
Hayat seninle her geçen gün daha güzel hale geliyor.


Eşyaların ismini biliyorsun artık, söyleyince gösteriyorsun. Mesela 'anneciğim, kumanda nerede bulamıyorum?' diyorum, hemen ellerini iki yana açıp 'yok' yapıyorsun. Aramaya başlıyorsun, etraftaki oyuncaklarını, eşyaları kaldırıp altına bakıyorsun. Demin o halini videoya çektim. Telefonunu aradık, sonra da buldun ve hemen kulağına götürüp 'alo' yaptın 😁 Bazen de 'anneciğim, telefonumu verir misin?' diyorum, anlayıp yapıyorsun hemen. Okurken gülme sakın, sana iş yaptırıyoruz sanma, bu tür komutları özellikle bebeklerinize söyleyin diyor kitaplar, yani her şey senin gelişimin için 😆

Bunu anlatmadan geçemeyeceğim, bu aralar temizlik takıntın başladı. Olur ki yanlışlıkla bir cümlenin içinde 'süpürge' diyeyim, yandık, hemen gidiyorsun süpürgenin bulunduğu odaya. İlla ki o süpürge çalıştırılacak, bir de kendin süpürmek istiyorsun. Bir de beni elimde toz beziyle gördüğünden beri, eline bir bez yada ıslak mendil alıp etrafı siliyorsun, koltuklar, yerler, kapılar... İşime gelmiyor değil hani 😉 'Anneciğim, yerler çok kirlenmiş, hadi silelim' dediğimde benden önce harekete geçiyorsun, sanırım bana yardımcı olacaksın ev işlerinde. Gelecekte bu satırları okuduğumda bunun gerçekleştiğini görmek isterim 😍
Bazen oyuncaklarını da topluyorsun; mutfak çekmecelerini dağıtmışsan, 'hadi annem bunları toplayıp öyle gidelim' diyorum. Hiç ikiletmeden çıkardıklarını çekmeceye geri koyup bir de çekmeceyi kapatıyorsun.Tam yemeliksin 😊

Tabi her zaman bu kadar da söz dinlemiyorsun. Bir de sinirlenmişsen yandık demektir. Çok zor sakinleşiyorsun. Mesela bugün pipetli su matarandan belki artık içebilirsin diye denemek istedim. Denemez olaydım, ilk biraz geldi pipetten içtin, sonra çekemediğin için devamı gelmedi, öyle bir sinirlendin ki. Su kabını yere fırlattın,ağlamaya başladın, baban denedi yine yok. Sinirin feci yani. Sinirleneceksin diye ödümüz kopuyor resmen 😃
Geçenlerde gecenin bir yarısı sinirlendin, neymiş su kabında su azalmış. Nasıl bir sinir ama gecenin bir yarısı uykudan uyanıp da o kadar bağıracak enerjin nasıl oldu hiç bilmiyorum. Nasıl unutturacağımı şaşırdım. Su içmek istiyorsun, gösteriyorsun, uzatıyorum ama su az diye içmiyorsun. Paşaya bak paşaya....
Ah Yiğido, sen bir büyü de ben sana soracağım bunların hesabını 😂

Aaa artık parkta arkadaşların da var. Ama hepsi senden büyük. Senin ayında olup, yürüyene denk gelmedik henüz.

Gece uykuların da düzene girdi. Önce kitap okuyoruz, sonra ışıkları kapatıyoruz. Hiç itirazsız yatıyorsun. Tabi hemen uyuyamıyorsun ama ne pış pış, ne şarkıya gerek var. Yanına uzanıyorum, sen de iyice bana sokuluyorsun, kafanı bir sağa, bir sola çevire çevire uyuyorsun. Gece de az uyanıyorsun, hatta bazen hiç uyanmadan sabaha kadar. Yani artık uykuyla ilgili sorunumuz yok çok şükür.

Yani hayat her geçen gün seninle daha da güzel hale geliyor...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder