24 Mayıs 2017 Çarşamba

Hamilelikte hangi kitaplar okunmalı? - 2

Hamilelik o kadar güzelliğinin yanında bir sürü endişe ve acabayı da sürükler peşinden. Bebek doğduktan sonra her şey nasıl olacak? Bebeğe nasıl bakacağım? İyi bakabilecek miyim? Yetebilecek miyim? Bilmediğim bir sürü şey var; nasıl uyutacağım, nasıl emzireceğim, nasıl besleyeceğim, nasıl oyun oynayacağım?...  Etraftan her kafadan farklı ses çıkacaktır, onları da dinleyebilirsiniz, ya da benim gibi kitaplardan yararlanabilirsiniz. Etraftaki büyüklerin sesine tabi ki kulak tıkamamak lazım ama bazen farklı fikirler zaten kafası karışık olan anne adayının daha da gerilmesine neden olabilir. İşte bu noktada kitaplar en büyük yardımcım oldu benim. Okudukça rahatladım ve öğrendim, öğrendikçe de okumaya devam ettim. Tabi ki bebeğinizi kucağınıza aldıktan sonra 'hiç bir şey kitaptaki gibi olmuyormuş' diyeceğiniz anlar da olacaktır. Ancak kitaplardan öğrenecek de çok şeyiniz olacaktır.


Bir önceki hamilelikte kitap önerileri yazıma buradan ulaşabilirsiniz. Şimdi devamı niteliğindeki diğer okuduğum kitaplardan bahsedeceğim.


Bebeğimle Oynuyorum - Sinem Özen Canbolat

Bu kitaptan daha önce Bebekler için oyunun önemi yazımda bahsetmiştim, burada kısa geçeceğim o yüzden. Bebeğimle oynuyorum, 0-6 ay arası bebeklerle neden, nasıl, ne zaman, nerede oyun oynanmalı sorularının cevaplarını açıkladığı gibi, bebeklerin gelişimine katkı sağlayacak oyun önerileri de sunuyor. Benim oldukça beğendiğim, Yiğit doğduktan sonra da 6. ayına kadar yararlandığım bir kitap olmuştur.
Bebek doğduktan hemen sonra kendinize gelmeniz zaman alacağından bu kitabı hamileyken okumak daha yararlı olur diye düşünüyorum,  zira ilk zamanlarda kitap okumak için muhtemelen zamanınız olmayacaktır.

Bebekler için Masaj - Bebeğimle Oynuyorum Sinem Özen Canbolat

Bebekler için Masaj -Altın Kitaplar

Bebekler için masaj neden önemlidir? Kim, ne zaman, nasıl masaj yapmalıdır? Masaj bölge bölge nasıl uygulanmalıdır? Sorularının cevaplarını bu kitapta bulabilirsiniz. Harika resimlerle çok güzel anlatılmış, okurken 'bebeğim karnımda değil de kucağımda olsa da böyle masaj niyetine mıncıklasam' diye iç geçirebilirsiniz uyarması benden ;)

Çocuğunuzun İlk 6 Yılı - Haluk Yavuzer

Kitap, doğumdan itibaren 6 yaşına kadar çocukların bedensel, zihinsel, sosyal becerilerinin gelişimini anlatmaktadır. Örneğin 6 aylık bebek neler yapabilir? Çocuğa nasıl yardımcı olunabilir? Gelişimine destek olabilmek için anne baba ne yapmalı? Bebeğinizin istenilen bazı davranışları hala gerçekleştiremiyorsa ne yapılmalıdır?  gibi sorulara gayet açıklayıcı yanıtlar verilmektedir. Olası sorunların, gecikmelerin önlenebilmesi ve çocukların gelişimlerinin takibi açısından okumak gerekir diye düşünüyorum.
Hamileyken kitabın tamamını okumamıştım, sadece ilk ayları bilmek yeterli olmuştu. Ancak kitap şu anda hep elimin altında, ara ara açıp bakıyorum, biz ne aşamadayız diye. 

Adem Güneş - Haluk Yavuzer - Nevzat Tarhan

Annelik Sanatı- Adem Güneş

Adem Güneş kitapları ile hamileyken tanıştım, çok da sevdim. Bana hep iyi geldi. Bu kitabı da öyle. 
Kitabın ilk kısmında anneye sorular yöneltilmekte; anne isteyerek mi çocuk sahibi olmuş? Anne şiddetin hakim olduğu bir ortamda mı yetişmiş? Annenin kariyer planı var mı? gibi. Her sorunun altında açıklaması ve puanı bulunmaktadır. Çıkan puana göre kendinizi değerlendiyorsunuz. Diğer bölümlerde 0-4 yaş, 4-7 yaş ve üzeri çocuklar anlatılmaktadır. Okuduğuma pişman olmadığım kitaplardandır.


Sen Ben ve Çocuklarımız - Nevzat Tarhan

Bu kitapta da bir çok sorunuzun cevabını bulabilirsiniz. Ben hamileyken ilk bölümlere odaklanmıştım; mesela 'çocuğumuz olmadan önce',  'çocuk eğitimde en kritik dönem', 'tutarlı anne baba olmak' gibi. Ama genel bir çok konu başlığı bulunmakta; tuvalet eğitimi, mahremiyet eğitimi, yemeyen çocuk...

Çocuk Eğitiminde Doğru Bilinen Yanlışlar - Adem Güneş

Çocuk eğitiminde neleri yanlış yapıyoruz kısa kısa anlatılmaktadır. Hamileyken kesinlikle okunması gereken bölümleri de mevcut; örneğin anne karnındaki bebeğin de bir psikolojisinin olduğunu, annenin hissettiği huzurun ve sakinliğin sadece ona değil, bebeğine de etkisi olduğu kısmı hamileyken akıldan çıkarılmamalıdır diye düşünüyorum. Ayrıca oyun önemli bir iştir, çocuğun öfkesini söndürmeyin, tuvalet eğitimi gibi bir sürü konu başlığı da bulunmaktadır.  
Okuyun mutlaka faydasını görürsünüz.



Keyifli, kaygısız hamilelikler dilerim...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder